سفارش تبلیغ
صبا ویژن
RSS

همسایه مون رو توی خیابون دیدم و کلی عذرخواهی کردم واسه گریههای شبانه ی خانم فاطمه

خندید و  گفت اینا همه برکته و ... بچه ت داره لااله الا الله میگه!

کلی توی دلم ممنونش شدم واسه همچین برخوردی،چقدر آدمای خوب اطرافم زیاده.

و اما حدیث مرتبط

منابع فقه شیعه (ترجمه جامع أحادیث الشیعة) ؛ ج‏26 ؛ ص869

محمّد بن مسلم گوید: «خدمت امام صادق علیه السلام نشسته بودم که یونس بن یعقوب وارد شد دیدم که ناله مى‏کند. حضرت صادق علیه السلام به او فرمود: چرا مى‏بینم ناله مى‏کنى؟ گفت: کودکى دارم که همه شب را براى او در اذیّت بودم. امام صادق علیه السلام به او فرمود: اى یونس! پدرم امام باقر علیه السلام از پدرانش علیهم السلام از جدّم رسول خدا صلى الله علیه و آله برایم روایت کرد که جبرئیل بر رسول خدا صلى الله علیه و آله نازل گشت در حالى که رسول خدا و على علیهما السلام ناله مى‏کردند. جبرئیل گفت: اى حبیب خدا! چرا مى‏بینم که ناله مى‏کنى؟

رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: دو کودک داریم که از گریه آنان در اذیّت هستیم. جبرئیل فرمود: نگو اى محمّد خداوند شیعیانى براى این گروه بر مى‏انگیزد که اگر یکى از آنان گریه کند، گریه‏اش لا اله الّا اللَّه است تا آن که هفت سال بر او بگذرد و چون هفت سالگى گذشت گریه‏اش استغفار براى پدر و مادرش محسوب مى‏شود تا آن که به حدّ (بلوغ) برسد چون از حدّ (بلوغ) گذشت هر نیکى که انجام دهد براى پدر و مادرش خواهد بود و هر بدى که کند بر آن دو نیست.»[1]



[1]   بروجردى، آقا حسین، منابع فقه شیعه (ترجمه جامع أحادیث الشیعة)، 31جلد، انتشارات فرهنگ سبز - تهران، چاپ: اول، 1386 ق.





برچسب ها : مادرانه  ,